Serwis Kotłów Warszawa - najlepszy serwis kotłów w Warszawie

Serwis Kotłów Warszawa

Serwis Kotłów Warszawa. Wykonuję  usługi serwisu i napraw kotłów grzewczych wszystkich obecnych na polskim rynku producentów.  Serwisuję i naprawiam kotły Buderus, Viessmann, De Dietrich, Wolf, Schafer Interdomo,  Brotje, Vaillant oraz wielu innych producentów, nawet tych już nieobecnych na rynku. Potrafię wykonać pracę, której nie chcą się podjąć inni serwisanci z powodu braku kompetencji.  

513 404 357

 

Specyfika serwisu kotłów grzewczych w stosunku do innych branż technicznych, polega między innymi na tym, iż występuje tu bardzo zróżnicowany poziom wiedzy zawodowej i umiejętności wśród osób go wykonujących. Jeżeli porównamy tę dziedzinę usług z serwisem samochodowym, dostrzeżemy elementarną prawidłowość: większość mechaników samochodowych to absolwenci szkół zawodowych lub technicznych (chociaż rzadko sprawdzamy formalne uprawnienia do wykonywania zawodu), natomiast serwisanci kotłów grzewczych najczęściej uczą się zawodu „w praktyce” metodą prób i błędów. Fakt ten stawia w szczególnie niekorzystnym położeniu klientów, gdyż najczęstszym sposobem rozwiązywania problemów przez osoby świadczące tego rodzaju usługi jest wymiana części.

Nierzadko okazuje się, iż dochodzi do wymian chociaż zdemontowany element był możliwy do naprawienia, lecz serwisant nie posiada wymaganych kwalifikacji, wobec czego wybiera najkrótszą drogę wyjścia z sytuacji: zastąpienie starej części nową. Szkodliwość tego typu działań nabiera szczególnych rozmiarów, gdy po dokonaniu rzekomej naprawy urządzenie nadal nie funkcjonuje poprawnie, a człowiek za to odpowiedzialny „nie wycelował w odpowiedni punkt”, zatem nie odgadł,  jaka część uległa awarii. Zgadywanie niestety odgrywa ważną rolę w pracy niektórych „specjalistów” stając się czasami jedynym ich narzędziem. Klienci jako jedyną broń przed naciągaczami oferującymi drogie części zamienne mają konkurencję, która w czasach spowolnienia gospodarczego urosła, ponieważ znaczna część fachowców z branży instalacyjnej zajęła się serwisem kotłów.

Ze względu na brak  oferty edukacyjnej w ramach tego niezwykle pożytecznego zawodu, jedynym kryterium, jakim możemy posłużyć się przy ocenie wiarygodności danego serwisanta jest doświadczenie. Zwracajmy także uwagę na to, czy dany człowiek pobiera wynagrodzenie za efekt, czy za podjęcie pracy przy kotle, gdyż osoba kompetentna zawsze rozlicza się za osiągnięty rezultat. Czasami naprawy są czasochłonne z powodu wieloletnich zaniedbań i przy okazji zwykłego serwisu może okazać się, że należy dokonać w pewnym zakresie naprawy, o czym profesjonalista powinien poinformować przed podjęciem czynności płatnych dodatkowo. Nie można pozwolić sobie na zaskakiwanie się ceną na koniec prac, co niestety należy do nierzadkich praktyk, zniechęcających klientów do prewencyjnego, zachowawczego korzystania z usług serwisu, będącego niezbędnym środkiem utrzymania kotła w odpowiednim stanie technicznym, który obok niskich rachunków gwarantuje bezpieczeństwo dla użytkowników.

Częstym zjawiskiem obserwowanym w pracy serwisu jest brak świadomości klientów nabywających nowe urządzenia odnośnie do kosztów ich eksploatacji. Najczęściej kierują się przy zakupie opinią znajomych na temat marki oraz ceną sprzętu, który jak wszystkie urządzenia (bez względu na renomę producenta) ulegają awariom. Wtedy dopiero zdają sobie sprawę z tego, iż np. posiadają kocioł generujący ogromne koszty związane z wymianą uszkodzonych podzespołów. Problem ten łączy się ze wspomnianym na wstępie, czyli chęcią serwisantów zamiany możliwie jak największej liczby elementów, co daje zysk producentom (tani kocioł musi jakoś zarobić, zatem spodziewajmy się, że tanie urządzenie zachodnich producentów zakupione po cenie mniej prestiżowego pieca przyczyni się do poniesienia sporych kosztów napraw wynikających z wysokich cen części zamiennych). Przy zakupie warto zapoznać się z tym zagadnieniem oprócz ceny pieca i jego parametrów, w większości zachwalanych przez wszystkich sprzedawców.

Następnym zagadnieniem koniecznym do poruszenia jest obsługa kotłów grzewczych, które zawierają coraz więcej elektroniki i wymagają poświęcenia czasu przez użytkownika na zapoznanie się co najmniej z niezbędnymi funkcjami. Klienci najczęściej nie znają swoich urządzeń i chcieliby, żeby serwis w ramach wykonanej usługi reagował także na późniejsze zgłoszenia dotyczące kwestii związanych typowo z obsługą, np. regulacja temperatury. Warto więc mieć na uwadze to, że podobnie jak w przypadku samochodu nie jedziemy do mechanika w celu włączenia wycieraczek, bo spadł deszcz, ale sami je uruchamiamy, tak w przypadku kotła istnieją pewne funkcje leżące w zakresie obsługi samego zainteresowanego. Być może rozwiązanie drobnego problemu jest objaśnione w instrukcji obsługi, która zazwyczaj pisana jest mało skomplikowanym językiem z dużą liczbą ilustracji służących zobrazowaniu sposobu radzenia sobie z kotłem.

Zdziwienie często budzi wśród klientów fakt, iż w ogóle należy kotły serwisować, pomimo, że każdy ma świadomość braku występowania „perpetum mobile” wśród maszyn różnego typu. Urządzenia pozostawione samym sobie z czasem tracą swoje pierwotne właściwości i koniecznością jest dokonanie przeglądu, zważywszy na to, że mamy do czynienia z gazem. Lekceważenie aspektu bezpieczeństwa w celu oszczędzenia drobnej kwoty w skali roku może przyczynić się do tragedii lub w najlepszym wypadku do większych kosztów związanych z amortyzacją. Pojęcie amortyzacji niestety nie jest bliskie Polakom  stąd fatalny stan wielu rodzajów kapitału trwałego, do którego zalicza się piec. Przezorność nigdy nie zaszkodzi, a może ograniczyć ryzyko wystąpienia nieprzewidzianych, przykrych zdarzeń w sezonie grzewczym, kiedy najbardziej liczymy na sprawność naszych kotłowni. Najkorzystniej zatem realizować serwis w sezonie letnio-zimowym, gdy ceny usług są względnie niskie, a jakość z racji mniejszej liczby zleceń wyższa. Serwisant dysponuje czasem i może doprowadzić piec niemalże do stanu fabrycznego, co nie jest możliwe w środku zimy ze względu na liczbę zleceń utrudniającą obsługę większości zleceń. W sezonie letnim jesteśmy też w stanie zrezygnować z usługi jeśli nie odpowiada nam jej poziom albo proponuje się nam drogie części, dysponujemy czasem, aby poszukać odpowiedniego dla nas (przede wszystkim dla portfela) fachowca. W zimie musimy zdać się na przypadek oraz na to, że ktoś znajdzie czas na interwencję przy „ustawiającej się kolejce”.

Serwis Kotłów, Serwis Kotłów Warszawa, Serwis Pieców, Serwis Junkers, Serwis Buderus, Serwis Viessmann